Platební terminál SumUp – recenze, zkušenosti

Hledáte způsob na dočasné placení kreditní kartou pro vaše zákazníky? Většinu obratu máte v hotovosti, ale občas by se placení kartou hodilo?
V tom případě se objevila zajímavá věc na trhu – platební terminál Sumup.cz

Jak si tato společnost vede na českém trhu, jaké jsou s ní praktické zkušenosti mezi podnikateli (namísto obecných informací, které najdete v marketingových článcích), tak na to se podíváme v tomto článku.

Recenze na Sumup začíná

Čerpám z vícero diskuzí na Facebookových skupinách, které jsou zaměřené pro podnikatele, které mimochodem vřele doporučuji. Jedná se o velký zdroj unikátních rad a opravdu to na nich žije a lidé si tam radí skvělé věci. Jsou tam stovky podnikatelů z mnoha oborů. Hledejte na Facebooku skupinu: “Podnikatelé a živnostníci – výměna zkušeností

Žádné měsíční paušální poplatky

Ale zpět k Sumup terminálu. Pokud hledáte něco, kde nebudete platit měsíční poplatky, protože plateb kartou nemáte příliš, tak tohle je skvělá volba. Peníze vám příjdou na účet za 2-3 pracovní dny (mimochodem, nevím jak je to vlastně s bankou – kdyžtak můžete prosím sdílet poznatky v komentářích – jak rychle posílají banky jako ČSOB peníze na účet).
Co vás to tedy stojí? Z každé transakce si společnost vezme 1.9%.

Dva druhy terminálů

Terminál Sumup můžete mít buď ten levnější  “SumUp Air” – který je spárovaný s mobilním telefonem (za pomoci Sumup aplikace, kterou si nainstalujete) a nebo dražší verzi “SumUp 3G”, která má v sobě SIM kartu a nemusíte ji obsluhovat přes váš mobil.

Účtenky na email a jak na GDPR

Účtenky můžete nechat automaticky zasílat na email zákazníka (pokud ji vůbec chce). Email naťukáte do telefonní aplikace a bude mu zaslán email o proběhnuté platbě. Dotazy a obavy ohledně GDPR, které se často celou českou republikou a internetem šíří jsou většinou mylné, zbytečné nebo dokonce zavádějící a přílišnou opatrností vlastně porušujete zákon. 
Hned to vysvětlím. Většina společnosti si myslí, že by měli vyžadovat souhlas zákazníka o poskytnutí emailu. Ale není tomu tak a toto vynucování souhlasu by mohlo být teoreticky pokutováno. Pokud to takto děláte, přestaňte. Vy máte “pouze” povinnost informační – informovat zákazníka o všem, co popisuje článek 13 – Informace poskytované v případě, že osobní údaje jsou získány od subjektu údajů – tedy kdo bude email uchovávat, jak dlouho apod. Pokud byste tento email chtěli využít k marketingovým účelům, i toto je za určitých podmínek možné bez souhlasu, jako oprávněný zájem. Tím, že vám email zákazník dává, tak chce, abyste jej použili. Ten byste potřebovali pokud byste například chtěli takto získané emaily prodat. GDPR není žádný strašák a dělají ho z něj lidi, kteří většinou zákon ani nečetli. 
Ještě k tomu, jak zákazníka tedy informovat o věcech z článku 13 – stačí to mít vyvěšené na prodejně nebo jen k nahlédnutí pro toho, kdo chce. Určitě to nemusíte předčítat.

Skvělé řešení na trhy

Lidé zmiňují vyšší tržby poté co začali využívat Sumup na trzích, kde předtím platbu kartou nepoužívali. Evidentně spousta zákazníků na trzích již chce v dnešní době platit kartou a jinak si zboží ani nezakoupí. Platby si lehce spárujete podle variabilního symbolu, systém tohle plně podporuje.

Skončí bezplatné období? Fámy?

Na internetu někteří lidé píší, že jim přišla od Sumupu informace o ukončení bezplatného období. Ale na to reagují desítky lidí, že nic takového jim nepřišlo. Ale je to logická úvaha na zamyšlení – jestli Sumup neudělá strategii pro “dobití trhu” skrze počáteční období “zdarma” a poté navýší platby – a tím strašákem jsou hlavně platby měsíční. Protože právě to, že neexistuje měsíční paušální platba, tak činí ze Sumup výbornou věc i pro malé živnostníky.
Dle názoru mnoha lidí na Facebooku Sumup bude vždy bezplatný – co se měsíčního paušálu týče, 1.9% z transakce je rozumná sazba oproti většině nabídek v ČR.

Výpadky terminálů

Pan Tomáš psal, že používá 3 terminály a za půl roku zaznamenal jen jeden 30 minutový výpadek.Takto velký výpadek je tedy vzácný, ale poměrně častý je výpadek konektivity terminálu, což řeší restart (čímž se terminál znovu páruje). Tam je otázkou, čím to vlastně je. Spekulace jsou ohledně levnějších terminálů, které fungují přes aplikaci ve vašem mobilu. Že u dražší varianty s vlastní simkou se problémy tolik nevyskytují.Ohledně telefonní aplikace pak dále někteří uživatelé zmiňují, že nemají problém a druzí že mají a vzniká tam zajímavá korelace na operační systém, který v mobilu kdo používá.Ti co mají Android, tak konektivitu ztrácejí mnohem časteji, než ti co mají iPhone (iOS).

7 komentářů u „Platební terminál SumUp – recenze, zkušenosti“

  1. Zdravím, co mám info od známých, tak tyhle krabičky Sumup při provozu rády zamrznou a pak člověk dlouho čeká na transakci…vychází finančně vcelku fajn při měsíčním obratu do cca 30-40tis…při vyšším mohu doporučit jinou, taky nebankovní, firmu Tapeon CZ, mají zajímavé sazby pod 1%…

  2. Se Sumupem jsem skutečně spokojený, ale má pro mě jednu nevýhodu. Na vytisknutí účtenky potřebujete externí tiskárnu (koupili jsme značku Bixolon), což není levná záležitost. Samozřejmě v první řadě nabízím zákazníkům odeslání dokladu o platbě na jejich email, ale může to být problém pokud máte hodně zákazníků, protože jej musíte vy nebo oni naťukat do mobilu/terminálu, což může brzdit provoz.

    Terminál v pohodě přijímá i bezdotykové karty a dokonce není problém, abyste nechali zákazníka zaplatit i na dálku (pokud prodáváte nějaké zboží na dálku) a to tak, že mu na mobil zašelete platební odkaz a on do něj už jen zadá číslo kreditní karty a během sekundy se vám objeví zpráva jestli platba proběhla a nebo ne. Ale jak jsem už zmiňoval, k dokonalosti tomu chybí ta tiskárna, což některé terminály mají v sobě (3 zařízení v jednom).

  3. A jaké údaje o transakcích máte k dispozici? Četla jsem si totiž obchodní podmínky a v čl. 5.9. je každopádně uložena povinnost dodržovat podmínky PCI-DSS, a to zejména s ohledem na uchovávání, zpracování a přenos údajů platebních karet…a výstup pro účetní v pdf…jenom?

  4. V naší kavárně jsme to udělali takto a zatím spokojenost – storyous v kavárně + terminál od ČSOB S 0.99 % a na akce máme většinou SUMUP + telefin kde je procento vyšší ale terminál nás stál směšných 500 Kč.
    Jinak u nás je tak 60 % plateb kartou.

  5. Dobrý den, takže když si terminál pořídím a dva roky ho nepoužiju tak nezaplatím žádný měsíční poplatek? Po dvou letech to využiju u jednoho zákazníka a zase to bude dva roky bez použití. I tak to bude fungovat bez poplatků?

  6. Dobrý den, pokud nepřijmu žádnou další platbu v hotovosti, mohu používat SumUp místo terminálu pro EET? Děkuji za odpověď.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *